Att designa sin egen klänning

Jag tänkte jag skulle beskriva lite hur det är och jobba med detta att hjälpa kunder att designa sin egen klänning utifrån sina önskemål.

Konceptet designa sin egen klänning passar inte alltid alla. Man måste kunna förstå och se framför sig hur resultatet blir. Jag försöker alltid visa med hjälp av olika plagg hur slutresultatet ser ut. Eftersom man faktiskt försöker och lägga ihop flera olika delar av olika klänningar.

Det som är viktigt och tänka på är att om man utgår från en färdig designad klänning där man har med sig bilder. Det går inte att få exakt samma spets och spetsplaceringar. Vi har 100 tals olika spetsar men det finns alltid någon som vi inte har. Det kommer nya spetsar hela tiden.

Våran fabrik är väldigt duktiga på att få till det bra. Men det är människor som syr och ibland kan det bli något litet fel. Det försöker vi alltid att rätta till så att kunderna blir nöjda.

Viktigast är kommunikation. Jag försöker och ta reda på vad kunderna vill ha och om det går att få till det så. Men då måste jag kunna läsa av kundens önskemål. Ibland har kunderna tyvärr inte rimliga önskemål vilket jag försöker och säga till innan så att man inte blir besviken.

Visst lär man sig av eventuella fel och försöker inte upprepa dem. Dem få gånger det blir ett fel ser jag det som ett personlig misslyckande. Jag vill alltid att kunderna ska gå ut från butiken överlyckliga över sina klänningar. Jag vill att man ska känna att man har fått mycket hjälp och personlig hjälp. Därför så måste man boka tid hos oss. Jag vill kunna sitta ner och hjälpa varje enskild kund.

Jag blir alltid lika glad när jag får tack kort från mina kunder. Det är som julafton varje gång. Ett bevis på att det ett lyckad bröllop.


Kram Mejan
www.matildasfest.com

Kommentarer

Populära inlägg